Retourneren / ruilen
Lees het hele retourbeleid door voordat je iets terugstuurt, om misverstanden te voorkomen en bij te dragen aan een snel verloop van je retour! :)
Stap 1: aanmelden
Meld je retour binnen veertien dagen aan via info@moon-line.nl en vermeld het volgende:
1. Je bestelnummer
2. Welke items worden geretourneerd
3. De reden van het retourneren (optioneel)
Het aanmelden van je retour is slechts ter slechts ter notificatie aan ons. Je dient geen reactie af te wachten en kunt direct je retour verzenden indien deze voldoet aan ons retourbeleid/algemene voorwaarden.
De veertien dagen gaan in op de dag dat je jouw bestelling hebt ontvangen, als iemand anders je bestelling in ontvangst heeft genomen of wanneer het pakketje op een afhaallocatie is afgeleverd.
Stap 2: retourformulier
Print het retourformulier uit en vul deze volledig in. Dit retourformulier zend je mee naar ons retouradres met de items die je wilt gaan retourneren. Op deze manier kunnen wij je retour snel en gemakkelijk retourneren.
Stap 3: Versturen
Pak het retour netjes in en verzend het pakket binnen veertien dagen naar ons retouradres. Een verzendlabel dient zelf bij een postdienst naar keuze aangemaakt te worden (via bijv. website/app van PostNL). De kosten zijn voor de consument & zorg dat het pakket voldoende gefrankeerd is. De consument is verantwoordelijk voor deze zending.
Retour afgeven op locatie of naar een servicepoint sturen is niet mogelijk.
Stap 4: terugbetaling
Als wij je retour in goede staat hebben ontvangen en binnen de retourtermijn van veertien dagen ontvang je je geld zo snel mogelijk terug op je rekening of wordt je factuur binnen Klarna aangepast.
Je mag een terugbetaling verwachten binnen veertien dagen na ontbinding van de bestelling.
- Vul info@moon-line.nl in bij de ontvanger tijdens het aanmaken van een label, of mail ons de Track and Trace code door zodat we weten waar het pakket zich bevind
-
Geretourneerde bestellingen worden alleen verwerkt als het voldoet aan ons retourbeleid en de algemene voorwaarden. Hier ga je mee akkoord zodra je een bestelling bij ons hebt geplaatst en besluit deze te retourneren.
-
Retouren die niet vooraf zijn aangemeld binnen de 14 dagen en/of na 14 dagen retour of wanneer komen, worden niet geaccepteerd. Mocht de de bestelling wel retour komen, dan zal je een factuur ontvangen voor verzendkosten om de bestelling terug te sturen naar u (de consument). Indien een retourformulier niet (volledig) is ingevuld geldt hetzelfde. Na zeven dagen kunnen wij helaas niets meer voor je betekenen.
-
Mocht je niet voor de standaard verzendmethode (=goedkoopste) hebben gekozen dan worden deze kosten ingehouden van het bedrag dat wordt teruggestort. Indien een bestelling met gratis verzending is geplaatst (vanaf €100,- of bepaalde acties) en onder de €100,- of vastgelde bedrag komt na het retourneren, komen de verzendkosten alsnog voor de rekening van de consument. Dit wordt verrekend met de terugbetaling.
-
Indien je met Klarna of in3 je bestelling hebt geplaatst, wordt er bij het retourneren 2,99% + €1 ingehouden en verrekend met je factuur.
-
Indien je een gratis product bij je bestelling hebt ontvangen: Als je niet aan de voorwaarden voldoet (bijv. Bepaald bedrag) om een gratis product te ontvangen na het retourneren, dient deze mee teruggestuurd te worden. Wanneer dit niet wordt gedaan, word het bedrag verrekend met het teruggestorte bedrag.
-
De items dienen in goede staat worden teruggestuurd! Ofwel de staat waarin je het product van ons hebt ontvangen. Dit betekent dat wij geen items met make-up vlekken, haren, vieze geuren etc aannemen. Zie algemene voorwaarden voor uitgebreide informatie.
* Vanaf 5 oktober 2023 wordt er voor elk geretourneerd item €1,- in rekening gebracht.
Deze maatregel is nodig voor het bewustzijn van de klant voor de toenemende retourneren en kosten.
Ruilen
Het is ook mogelijk om een product te ruilen voor een andere maat/variant of een item met dezelfde prijs. De voorwaarden waar een retour aan moet voldoen geldt ook voor het ruilen. De kosten voor het terugsturen is voor de klant en wij nemen de kosten op ons voor het verzenden van het vervangende item, waardoor je niet nogmaals de verzendkosten hoeft te betalen. Bij het ruilen dient het formulier te zitten die je onderaan de pagina kan downloaden.
Retouradres:
Moonline
Linthorst Homanstraat 2A
7902 NG Hoogeveen
NEDERLAND
Defect item ontvangen?
Aanspraak op de garantie kan door te mailen naar info@moon-line.nl. Wanneer u een defect item ontvangt dient dit binnen 24 uur na ontvangst gemeld te worden met foto's. Hetzelfde geldt voor als er een item ontbreekt: geef dit via de mail aan binnen 24 uur na ontvangts. U ontvangt dan instructies van ons m.b.t. het toesturen van het product. Indien gewenst kan de ondernemer de koper vragen het product op te sturen voor inspectie van de aard en oorzaak van het defect. Dit dient altijd voldoende gefrankeerd te gebeuren. Let op: wij zijn niet aansprakelijk voor defecten tijdens het vervoer. Indien aan gestelde voorwaarden is voldaan, repareert of vervangt de ondernemer het artikel dan wel vergoedt de aankoopprijs of een deel daarvan, zonder dat u de kosten daarvan dient te betalen.